Özet:
Amaç: Bu araştırma hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin belirlenmesi amacıyla
tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gereç-Yöntem: Araştırmanın evrenini Malatya Sağlık Yüksekokulu’nda okuyan 1. sınıf
öğrencilerinden 364 kişi oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimine gidilmemiş araştırmaya
katılmayı kabul eden öğrenciler araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırmanın verileri Aralık 2013
tarihinde toplanmış ve 271 öğrenci ile araştırma tamamlanmıştır. Veri toplamada Kişisel Bilgi Formu
ve “Duygusal Zeka Değerlendirme Ölçeği” kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmadan elde edilen verilere göre araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalamasının
19.18±1.45 (Max=30, Min=17) olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin %30.6’sının erkek, %69.4’ünün
kadın olduğu, %31’inin hemşireliği iş bulabilme kolaylığı olduğu için tercih ettiği belirlenmiştir.
Çalışmaya katılanların %54.6'sı duygusal zekayı duyduğu, %70.5'inin duygusal zekayla ilgili bilgi
almak istediği tespit edilmiştir. Katılımcıların Duygusal Zeka Ölçeği'nde aldıkları minimum değer
44.0, maximum değer ise 187.0 'dir.
Sonuç: Araştırmanın sonucunda hemşirelik öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin yaş, cinsiyet,
maddi durum gibi bazı sosyo-demografik özelliklerden ve alınan eğitimden etkilendiği bulunmuştur.