Özet:
Özel alanda sağlık sektöründeki gelişmeler ve özel sağlık kuruluşlarının hızla artması
beraberinde artan rekabet ve maliyetler, müşteri memnuniyeti, kaliteli hizmet talepleri vb.
nedenlerle sağlık sektöründe pazarlama faaliyetleri her geçen gün daha da önem
kazanmaktadır. Bu bağlamda pazarlama anlayışı kapsamında hizmet kalitesi ve sağlık
turizmine yönelik olarak katılımcılara 35 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Araştırma
Denizli, Ankara, Afyon ve İstanbul ili kapsamında 892 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir.
araştırmada kullanılan anketin güvenirlik katsayısı 0.896 olarak bulunmuştur. Araştırmadan
elde edilen verilerin analizinde SPSS 18 istatistik programı kullanılmıştır. Analiz kapsamında,
güvenilirlik analizi, frekans tabloları, betimleyici istatistikler, Korelasyon analizlerinden
faydalanılmıştır.
Araştırma sonunda, katılımcıların Türk sağlık turizmine ilişkin görüşleri, alınan
hizmet ve tesis fiyatlandırması, sağlık kurumlarının hijyen ve genel özellikleri ile genel bilgi
ve görüşler faktörleri arasında cinsiyet, milliyet, hizmet tipi, ülke ve gelire göre orta ve
kuvvetli düzeyde pozitif yönlü ilişki bulunmuştur.