Kurumsal Açık Arşiv

Ortopedi Kliniklerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Ve Hastane Tercih Nedenleri Araştırması: İstanbul-Tekirdağ İli Örneği,


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kılıç, B., Korkmaz, M., Yücel, A. S.,
dc.date.accessioned 2015-06-25T11:03:28Z
dc.date.available 2015-06-25T11:03:28Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation (2015). Ortopedi Kliniklerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Ve Hastane Tercih Nedenleri Araştırması: İstanbul-Tekirdağ İli Örneği,. Uluslararası Hakemli Ortopedi Travmatoloji ve Spor Hekimliği Dergisi,, 2(3), 11-31. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/8212
dc.description.abstract Günümüzde sağlık hizmeti veren hastanelerin hizmet kalitesine ilişkin müşteri algıları hastane tercihlerini etkileyen en önemli unsurdur. Hizmet kalitesinin etkin kılınmasında hastaların ilgi ve ihtiyaçlarının karşılanması ve hasta memnuniyetinin artırılması gerekmektedir. Bu bağlamda Tekirdağ ve İstanbul illerinde bulunan 18 farklı sağlık kurumu bünyesinde ortopedi kliniklerinde tedavi görmüş rastgele yöntemle seçilmiş toplam 892 (Tekirdağ=499 ve İstanbul=393) hasta üzerinde uygulamalı bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışma 8 ay sürmüştür. Katılımcıların hizmet kalitesi algıları ve hastane tercihlerinin ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Çalışmada kullanılan anket 5’li likert ölçekli bir formdur. Uygulanan anketin güvenilirlik katsayısı (Cronbach’s alpha) 0,962 olarak bulunmuştur. Elde edilen veriler PASW 18.0 paket programında analiz edilmiştir. Analiz kapsamında betimleyici istatistikler, güvenilirlik analizi, Kruskal Wallis analizi, ve Chi-Square testi kullanılmıştır. Çalışma sonunda, hekimden alınan hizmet, doktor yaklaşımı, klinik bakım süreci, temizlik ve hijyen, ön hizmet uygulamaları, hastane prosedürleri ve hastane alt yapısının sağlam olması gibi faktörlerin hasta memnuniyeti üzerinde önemli derecede etken olduğu bulunmuştur. Ayrıca hasta memnuniyet düzeylerinin eğitim durumuna göre farklılaştığı ve hasta memnuniyet düzeyleri üzerinde en fazla etkiye sahip faktörün hastane prosedürlerine yönelik hizmet algısı olduğu saptanmıştır. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Sağlık, Hastane, Hasta, Memnuniyet, Hizmet kalitesi tr_TR
dc.title Ortopedi Kliniklerinde Algılanan Hizmet Kalitesi Ve Hastane Tercih Nedenleri Araştırması: İstanbul-Tekirdağ İli Örneği, tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Hakemli Ortopedi Travmatoloji ve Spor Hekimliği Dergisi, tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.pages 11;31
dc.identifier.doi 10.17372/OTSHD.2015310921.
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE