Özet:
Günümüzde küresel Dünyada hızla gelişen ve ilerleyen bilgi ve teknoloji nedeniyle kurumsal yönetimler, örgüt içinde nitelikli süreçler oluşturma, daha kaliteli eğitim ortamı yaratma ve kurum kimliğini sürdürebilmenin yalnızca nitelikli işgücünü kuruma çekmesi ile değil bu işgücünü kurumda tutmanın ve memnuniyetini sağlamanın örgütün öncelikli hedefleri olması gerektiğini anlamışlardır. Bu nedenle kurumlar müşteri memnuniyetinin yanında çalışan memnuniyetini de ölçme yoluna yönelmişlerdir.
Araştırmada Fırat Üniversitesi'nde çalışan idari personelin iş memnuniyeti ve bunu etkileyen etkenlerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalşmmaya katılmayı kabul eden 12 idari personele uzman görüşü alınarak hazırlanmış, geçerlilik ve güvenilirliği test edilmiş olan Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu çalışan Memnuniyeti Değerlendirmesi anketi uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS programnndan yararlanılmıştır.