Özet:
Bu çalışmanın amacı ilköğretim ve ortaöğretimde öğrenim gören
öğrencilerin spor ve oyun alışkanlıkları incelemektir. Araştırma
bulgularına göre öğrencilerin %7,3’ünün bir spor kulübünde,
%40.6’sının okul spor etkinliklerinde yer aldığı ve %52.1’inin ise hiç
spor yapmadığı tespit edilmiştir. Oyun kültürü bakımından;
öğrencilerin tercihi, %86.1’i “Bilgisayar oyunları”, %70.7’si “Zeka
oyunları”, %62.6’sı “Atari oyunları” ve %49.8’i “Çocuk oyunları”
olduğu gözlenmiştir. Geleneksel oyun kültürü hakkında; %54.3’ünün
bilgi sahibi olduğu, %45.7’sinin bilgi sahibi olmadığı, bilgi sahibi
olunan geleneksel spor dalları arasında da; %46.4’ü “Yağlı güreş”,
%29.1’i “Cirit oyunu” ve %28.8’i “Atıcılık ve Avcılık” yer aldığı
bulunmuştur. Sonuç olarak, ilköğretim öğrencilerinin, geleneksel oyun
kültürü ve fiziksel aktivite alışkanlıklarının değişime uğradığı,
yerini bilgisayar oyunlarına, yeni alışkanlıklara bıraktığı ve
çocuklarımızın geleneksel oyun kültüründen uzaklaştığı kanısına
varılmıştır.