Kurumsal Açık Arşiv

Contact point analysis of catenary-pantograph system by using normal and thermal images


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yaman, Orhan
dc.contributor.author Aydın, İlhan
dc.contributor.author Karaköse, Mehmet
dc.contributor.author Akın, Erhan
dc.contributor.illustrator Yaman, Orhan
dc.date.accessioned 2015-06-11T05:57:39Z
dc.date.available 2015-06-11T05:57:39Z
dc.date.issued 2013-10-09
dc.identifier.citation Yaman, O., Aydın, İ., Karaköse, M. ve Akın, E. (2013). Contact point analysis of catenary-pantograph system by using normal and thermal images. Yaman, O. (Haz.). 2. Uluslar arası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu. (ss.1-8). Karabük, Türkiye: ISERSE. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/7995
dc.description.abstract Demiryolları, günümüzde diğer ulaşım türlerine göre daha çevreci, güvenli, konforlu ve daha az enerji kullanımı bakımından üstünlük göstermektedir. Demiryolu ulaşımında son zamanlarda elektrikli raylı sistemler geliştirilmiştir. Bu sistemler diğer demiryolu araçlarına göre daha hızlı olup, daha az enerji tüketir. Elektrikli raylı sistemlerde, elektriğin trene iletilmesi için geliştirilen pantograf katener sistemi oldukça önemlidir. Pantograf temas teli üzerinde hareket eder ve katenerden trene gücü iletir. Bu temas işleminin sürekliliğinin sağlanması son derece önemlidir. Mevsim şartlarından dolayı sıcak havalarda katener tellerinin genleşmesi ve soğuk havalarda büzüşmesi temas işleminin sürekliliğini yüksek oranda etkilemektedir. Ayrıca temas işleminin sürekliliği sağlanmadığı sürece pantograf katener sistemlerinde birçok arıza meydana gelmektedir. Bu arızaların zamanında tespit edilmesi demiryolu sisteminin bozulmadan onarılmasını ve düşük maliyetli olmasını sağlamaktadır. Ayrıca erken teşhis yapılarak demiryolu ulaşımlarının aksamaması sağlanmaktadır. Bu çalışmada pantograf katener sistemler için normal ve termal görüntü kullanılarak temas noktasının analizi için bir yöntem sunulmaktadır. Önerilen yöntemde normal ve termal görüntüden katener ve pantograf arasındaki temas noktası kenar çıkarım ve Hough dönüşümü ile bulunmakta, termal görüntüden ise temas noktasının sıcaklığı analiz edilmektedir. Temas noktasındaki aşırı ısınmalar analiz edilerek ark oluşumları tespit edilmektedir. Önerilen yöntemin doğruluğu TCDD Malatya Müdürlüğünde gerçek bir pantograftan alınan deneysel görüntüler ile ispat edilmiştir. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::TEKNOLOJİ tr_TR
dc.subject.ddc Raylı sistemler tr_TR
dc.subject.ddc Pantograf tr_TR
dc.subject.ddc Hough dönüşümü tr_TR
dc.subject.ddc Kenar çıkarımı tr_TR
dc.subject.ddc Arıza tespiti tr_TR
dc.title Contact point analysis of catenary-pantograph system by using normal and thermal images tr_TR
dc.type Bildiri - Yayımlanmış tr_TR
dc.relation.publishinghaddress Karabük, Türkiye tr_TR
dc.relation.publishinghouse ISERSE tr_TR
dc.identifier.pages 1;8
dc.identifier.bookname 2. Uluslar arası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu tr_TR
dc.description.abstractEN Railways are more environmentally friendly, safe, and comfortable than other transport types and they are superior in terms of energy use. In railway transport, electric rail systems have been developed recently. These systems are faster than other railway vehicles, and consume less energy. In electric rail systems, developed pantograph-catenary system for the transmission of electricity from the train is very important. Pantograph slides on the contact wire and transmit the power from catenary to the train. This contact is extremely important to ensure continuity of operation. Contact process is affected from expansion of contact wire because of cold weather and shrinkage in hot weather condition. As long as the continuity process has not been ensured in pantograph-catenary system, many fault will occur. Detection of these faults at an early stage ensures the maintenance of railway systems before catastrophic faults have not occurred. Disruptions of railway system can be prevented by detecting faults at the inception stage. In this study, a new method has been proposed to analyze the contact point between pantograph and catenary system by using normal and thermal images. In the proposed method, contact point between catenary and pantograph are found from normal and thermal images by applying edge detection and Hough transform. The temperature analysis of the obtained contact point is done in the thermal image. Arcs are determined by analyzing overheat in contact points. The accuracy of the proposed method is proved by analyzing a real pantograph images taken from directorate of Malatya TCDD. tr_TR
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE