Kurumsal Açık Arşiv

Uzaktan eğitim sürecinde sanat eğitimi: Uygulamalı derslerin yürütülmesi hakkında öğretim elemanı görüşlerinin incelenmesi


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eker, Cihangir
dc.contributor.author Atıcı, Meral
dc.date.accessioned 2023-12-21T05:31:23Z
dc.date.available 2023-12-21T05:31:23Z
dc.date.issued 2023-12-15
dc.identifier.citation Eker, C. ve Atıcı, M. (2023). Uzaktan eğitim sürecinde sanat eğitimi: Uygulamalı derslerin yürütülmesi hakkında öğretim elemanı görüşlerinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(4), 1620-1637. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/21048
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, 2019 yılının sonundan itibaren bütün dünyayı etkisi altına alan COVID-19 pandemisiyle birlikte, henüz yeni olan bu hastalığın yayılmasının ve yaşanacak olası can kayıplarının önüne geçmek amacıyla üniversitelerin tercih etmeye başladığı uzaktan eğitim sisteminin, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’nde verilen uygulamalı dersler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkilerini saptamaktır. Nitel bir araştırma olan bu çalışmada veriler, üniversitelerin Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümlerinde uygulamalı derslerden sorumlu olan dokuz adet öğretim üyesiyle sanal ortamda yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Dijital ortamda yüz yüze yapılan görüşmeler sırasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmaya katılan katılımcılar genel olarak uzaktan eğitim platformlarının uygulamalı dersler bağlamında getirmiş olduğu güvensiz ortamdan ve uygulama çalışmalarını takip etmenin zorluğundan bahsetmiş; ayrıca erişilebilirlik ve zaman konusunda getirdiği esnekliği de dile getirmişlerdir. Katılımcı görüşleri ve konuyla ilgili yapılmış benzer çalışmalar, uzaktan eğitimin uygulamalı dersler bağlamında hem avantajlı hem de dezavantajlı durumlar ortaya çıkardığını göstermektedir. Dezavantajlı durumların çözümlenmesiyle uygulamalı dersler için uzaktan eğitimin destekleyici nitelikte olabileceği görüldüğü gibi, tek başına uzaktan eğitimin bu dersler bağlamında yetersiz olacağı düşünülmektedir. Araştırmayla birlikte, güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde uzaktan eğitim yoluyla verilen uygulamalı dersler için daha uygun bir uzaktan eğitim altyapısı oluşturulmasına mevcut uzaktan eğitim altyapılarının uygulamalı derslerin işlenişine yönelik geliştirilmesi ve ödev/proje sunumlarına yönelik dijital olanaklarının zenginleştirilmesine yönelik çözüm önerileri sunarak katkı sunması hedeflenmektedir. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SANAT tr_TR
dc.subject.ddc Sanat eğitimi tr_TR
dc.subject.ddc Uzaktan eğitim tr_TR
dc.subject.ddc Pandemi tr_TR
dc.subject.ddc Güzel sanatlar eğitimi tr_TR
dc.title Uzaktan eğitim sürecinde sanat eğitimi: Uygulamalı derslerin yürütülmesi hakkında öğretim elemanı görüşlerinin incelenmesi tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 231046 tr_TR
dc.relation.journal Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 23 tr_TR
dc.identifier.issue 4 tr_TR
dc.identifier.pages 1620;1637
dc.identifier.doi 10.17240/aibuefd.2023..-1121282
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE