Özet:
21. yüzyılın öğrencileri geçmişteki krallardan daha hızlı ula- şım ve iletişim imkanlarına sahiptir. 20. yüzyılın ikinci yarısın- da başlayan ve 21. yüzyılın ilk çeyreğinde hızını artıran bilişim ve iletişim alanındaki gelişmeler, toplumun diğer kurumların- da olduğu gibi eğitim kurumlarında da değişikliğe neden ol- maktadır. Tarım toplumunda sanayi toplumuna geçişle birlikte okulların sanayinin ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştirme işlevi, bilgi toplumuyla birlikte farklı bir yöne everilmiştir. Sa- nayi toplumunda kazanılan bilgi ve beceriler, ilgili meslekle- ri yapmak için bir ömür boyu işlevsel iken, bilgi toplumunda yetersiz kalmaktadır. Bu nedenle belirli bir alanda, bireyin ha- yatının belirli bir bölümünde alınan eğitim yetersizliği ve bil- ginin sürekli kendini yenilemesi, sürekli, hayat boyu eğitimin tartışılmasına neden olmaktadır. Sürekli, hayat boyu eğitim politikaları ise sanayi toplumunda kalma dört duvar arasında yapılan eğitimle sürdürmek ekonomik açıdan ne kadar gerekli olduğu tartışmaya değerdir. Bu nedenle başta basılı materyal- ler olmak üzere bilgisayar iletişim ağının (internet) kullanıldığıe-öğrenme ortamları yoluyla yürütülen uzaktan eğitim günü- müzdeki eğitim anlayışını değiştirmektedir. Bu değişimi Türk eğitim sisteminde de görmek mümkündür.
Örgün ve Yaygın olmak üzere iki ana bölümden oluşan Türk eğitim sisteminde, açık öğretim okullarının sayısı sürekli artmaktadır. En son açılan okullardan birisi ise Açık Öğretim İmam Hatip Lisesidir. Açık Öğretim İmam Hatip Lisesi prog- ram içeriği bakımında örgün eğitim ile aynı iken, yapısı ve işle- yişi bakımında kendine özgü bir modeldir. Bu çalışmada Açık Öğretim İmam Hatip Lisesinin mevcut durumu ve işleyişi orta- ya konulmaya çalışılmıştı