Özet:
Bu çalışmada, İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin kopya çekme davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin hangi sıklıkla kopya çektikleri, kopya çekme nedenleri, kopya çekme yöntemleri ve kopya çekme davranışını nasıl tanımlandıklarını belirlemek için betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenim
gören 216 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri anket yoluyla elde
edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler ve ki-kare testi kullanılmıştır.
Araştırmada, İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin % 89,8’inin ilahiyat öğrenimi sırasında değişen sıklıklarda kopya çektikleri; öğrencilerin % 13,4’nün kopya çekme
davranışını bilgi hırsızlığı, % 46,8’nin ahlaki olmayan kötü bir davranış olarak
gördükleri belirlenmiştir.