Kurumsal Açık Arşiv

Öğrencilerin İmam Hatip Liselerini tercih etme nedenleri (Elazığ ili örneği)


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Şuayip
dc.contributor.author Karateke, Tuncay
dc.date.accessioned 2021-01-08T10:30:13Z
dc.date.available 2021-01-08T10:30:13Z
dc.date.issued 2018-12-15
dc.identifier.citation Özdemir, Ş. ve Karateke, T. (2018). Öğrencilerin İmam Hatip Liselerini tercih etme nedenleri (Elazığ ili örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 45(45), 5-33. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/20969
dc.description.abstract Bu çalışmada, İmam Hatip Liselerinde öğrenim gören öğrencilerin bu okul- ları tercih etmelerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacını ortaya koyabilmek için nicel araştırma yönteminin betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma örneklemi 2017-2018 eği- tim öğretim yılının birinci döneminin başında Elazığ merkezde bulunan ikisi erkek, ikisi kız, biri proje okulu olmak üzere toplam beş İmam Hatip Lise- sinden rastlantısal olarak seçilen 600 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma- nın verileri anket yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel ista- tistiklerden frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılmıştır. Araştırma- da, İmam Hatip Liselerine yönlendirici nedenler arasında en etkili faktörün “aile, kişisel tercih ve lise tercih puanı” olduğu görülmüştür. İmam Hatip Li- sesinin tercih edilmesindeki en etkili faktörün ise “din eğitimi” faktörü ol- duğu tespit edilmiştir. Fakat Proje İmam Hatip Liselerinde öğrenim gören öğrencilerin bu okulu tercih etmesinde “okulun eğitim kalitesi”nin daha et- kili olduğu belirlenmiştir.This paper aims to determine the factors that were effective in choosing religious vocational schools by students who get education in these schools. The descriptive survey model of quantitative research method has been used in order to reveal the research goal. The population consists of 600 students who were randomly selected from five religious vocational scho- ols, two of which include boys while other two of which include girls and the last one is a project school, all of which are located in the center of Ela- zığ, at the beginning of first term in 2017-2018 educational-training year. The research data has been obtained through survey. The frequency, per- centage and arithmetic mean of the descriptive statistics in the analysis of data have been used. It has been seen that among the guiding reasons to re- ligious vocational schools the most effective factors are “ family, personal preference and the preference score for a highschool”. This paper reveals that the most effective factor to prefer religious vocational school is “the re- ligious education”. However, it has also been found out that “the school’s educational quality” is more effective in the preference of this school for the students who receive their education in the project religious vocational schools. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::DİN tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Din eğitimi tr_TR
dc.subject.ddc İmam Hatip Lisesi tr_TR
dc.subject.ddc Proje İmam Hatip Lisesi tr_TR
dc.subject.ddc İmam Hatip Lisesi öğrencileri tr_TR
dc.subject.ddc Öğrencilerin Lise tercihi tr_TR
dc.title Öğrencilerin İmam Hatip Liselerini tercih etme nedenleri (Elazığ ili örneği) tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60402 tr_TR
dc.contributor.YOKID 27586 tr_TR
dc.relation.journal Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 45 tr_TR
dc.identifier.issue 45 tr_TR
dc.identifier.pages 5;33


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE