Kurumsal Açık Arşiv

İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin İmam Hatip Lisesi, meslek dersi öğretmeni ve idarecilerine ilişkin metaforik algıları


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karateke, Tuncay
dc.date.accessioned 2021-01-08T10:22:59Z
dc.date.available 2021-01-08T10:22:59Z
dc.date.issued 2019-12-15
dc.identifier.citation Karateke, T. (2019). İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin İmam Hatip Lisesi, meslek dersi öğretmeni ve idarecilerine ilişkin metaforik algıları. Cumhuriyet İlahiyat Dergisi, 23(3), 1235-1256. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/20968
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin İmam Hatip Lisesi, İmam Hatip Lisesi meslek dersi öğretmeni ve İmam Hatip Lisesi idaresine ilişkin algılarını metaforlar yo- luyla tespit etmektir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik (olgubilim) de- sende tasarlanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla belirlenen çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında 5 farklı İmam Hatip Lisesinde 9. ve 12. sı- nıfta öğrenim gören 412 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri katılımcıların, “İmam Hatip Lisesi...gibidir; çünkü...”, “İmam Hatip Lisesi Meslek dersi öğretmeni... gibidir; çünkü...”, “İmam Hatip Lisesi idaresi...gibidir; çünkü...” cümlelerini tamamlamaları yoluyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tümevarımcı içerik analizi yöntemi kullanılmış- tır. İçerik analizi sonucu oluşturulan temalar/kategoriler SPSS programında frekans, yüzde ve çapraz tablo olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, öğrencilerin “imam hatip lisesi” ile “imam hatip lisesi meslek dersleri öğretmenlerine” ilişkin algılarının olumlu olduğu, fakat İmam Hatip Lisesi idarecilerine ilişkin algılarının ise olumsuz olduğu belirlenmiştir. Bu- nun yanında erkek öğrencilerin, imam hatip ortaokulundan mezun öğrencilerin ve 9. Sınıf öğ- rencilerinin metaforik algılarının daha olumlu olduğu görülmüştür.This study aims to determine the perceptions of Imam Hatip High School students regarding Imam Hatip High School, Imam Hatip High School Vocational Course Teacher and Imam Hatip High School Administration via metaphors. In the study, phenome- nological design, one of the qualitative research designs, was used. The study group, which was determined by criterion sampling, which is one of the purposive sampling methods, con- sists of 412 students studying in 9th and 12th grades in 5 different Imam Hatip High Schools in 2018-2019 academic year. The data of the study were collected from the participants by completing these sentences: “Imam Hatip High School is like... because...”, “Imam Hatip High School Vocational Course Teacher is like... because...” and “Imam Hatip High School Admin- istration is like... because...”. The Inductive content analysis technique was used to identify the metaphorical language in the analysis of the data obtained. Themes/categories created as a result of content analysis were analyzed in frequency, percentage, and cross-table in SPSS program. According to the research, it was determined that students’ perceptions regarding Imam Hatip High School and Imam Hatip High School vocational Course Teacher were posi- tive; on the other hand, the perceptions regarding the Imam Hatip High Administration were negative. Besides, the metaphoric perceptions of male students, students who graduated from imam hatip secondary school and 9th-grade students were determined to be more positive. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::DİN tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Din eğitimi tr_TR
dc.subject.ddc Metafor tr_TR
dc.subject.ddc İmam Hatip Lisesi tr_TR
dc.subject.ddc İmam Hatip Lisesi öğrencisi tr_TR
dc.subject.ddc İmam Hatip Lisesi idarecileri tr_TR
dc.subject.ddc İmam Hatip Lisesi meslek dersi öğretmeni tr_TR
dc.title İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin İmam Hatip Lisesi, meslek dersi öğretmeni ve idarecilerine ilişkin metaforik algıları tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Tek Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60402 tr_TR
dc.relation.journal Cumhuriyet İlahiyat Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 23 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.pages 1235;1256
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE