Özet:
Bu çalışmanın amacı yaz Kur’an kursu öğrencilerinin cami ve din görevlisi (imam-müezzin) kavramları hakkındaki algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018 yılında Elâzığ̆ ilinde farklı camilerden seçilen 467 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri katılımcıların, “cami.... gibidir, çünkü̈.....”, “din görevlisi (imam-müezzin)...gibidir, çünkü.....” cümlelerini tamamlamaları yoluyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada, yaz Kur’an kursu öğrencileri cami kavramına ilişkin 38 metafor, din görevlisi kavramına ilişkin 62 metafor üretmişlerdir. Öğrencilerin cami kavramıyla ilgili oluşturdukları metaforlar beş kategoriye ayrılmıştır. Din görevlisi hakkında ürettikleri metaforlar ise 6 kategori altında toplanmıştır. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar sonucunda oluşturulan kategorilere göre cami kavramı öğrenciler tarafından en çok ibadet ve eğitim yeri olarak, din görevlisi ise eğitimci ve ibadetleri yapan/yaptıran biri olarak algılanmıştır. Araştırma sonucunda cami kavramıyla ilgili bütün metaforların olumlu özellik taşıdığı belirlenmiştir. Din görevlisi kavramına ilişkin üretilen bazı metaforların ise (düşman, gardiyan) olumsuz olduğu saptanmıştır.