dc.contributor.author | Özdemir, Şuayip | |
dc.contributor.author | Karateke, Tuncay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:47:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:47:24Z | |
dc.date.issued | 2017-12-01 | |
dc.identifier.citation | Özdemir, Ş. ve Karateke, T. (2017). İmam Hatip ortaokulu öğrencilerinin okullarından memnuniyet durumu ve lise tercihleri (Elazığ Örneği). Geleceğin İnşasında İmam Hatip Okulları. (ss.584-598). Malatya: İnönü Üniversitesi. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11508/20956 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, İmam Hatip Liselerinin yeniden açılan ortaokul kısımlarında öğrenim gören öğrencilerin, bu okullardan memnun olup olmadıkları ve İmam Hatiplerin lise kısmına devam edip etmeyecekleri, etmeyeceklerse bunun nedenlerinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaçla İmam Hatip Ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin okullarından memnuniyet durumu ve lise tercihlerini belirlemek için nitel ve nicel verilerin toplanmasını ve bu iki veri türünün bütünleştirilmesini kapsayan karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Elazığ merkezde bulunan üçü bağımsız, üçü İmam Hatip Lisesi bünyesinde açılmış toplam altı İmam Hatip Ortaokulundan rastlantısal olarak seçilen 874 öğrenciden elde edilen verilerden oluşturulmuştur. Nicel veriler, Spss programında yüzdelik ve Ki-Kare testleri uygulanarak analiz edilmiştir. Nitel veriler ise kelime işlemci ile analiz edilmiştir. Araştırmada, öğrencilerin % 66,5’inin İmam Hatip Ortaokulunda öğrenim görmekten memnun olduğu; % 25,2’sinin İmam Hatip Lisesine devam etmeyi düşündüğü görülmüştür. Okullarından memnun olma durumu ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve okulun bağımsız olarak açılıp açılmayışı, lise tercihleri ile cinsiyet, sınıf düzeyi ve memnuniyet durumu açısından istatiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Öğrenciler İmam Hatip Liselerine devam etmemelerinin sebebini, İmam Hatip Liselerinin puanlarının düşük olması, eğitimin kaliteli olmaması ve derslerin zor olması gibi nedenlere bağlamaktadırlar. Sonuç olarak, İmam Hatip Ortaokulundan öğrencilerin memnun oldukları, fakat lise kısmına devam etmeyi düşünmedikleri görülmüştür | tr_TR |
dc.language.iso | Türkçe | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::DİN | tr_TR |
dc.subject | Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER | tr_TR |
dc.subject.ddc | Din eğitimi | tr_TR |
dc.subject.ddc | İmam Hatip Ortaokulları | tr_TR |
dc.subject.ddc | Lise tercihi | tr_TR |
dc.title | İmam Hatip ortaokulu öğrencilerinin okullarından memnuniyet durumu ve lise tercihleri (Elazığ Örneği) | tr_TR |
dc.type | Bildiri - Yayımlanmış | tr_TR |
dc.type | Bildiri - Kongre ve Sempozyum | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 60402 | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 27586 | tr_TR |
dc.relation.publishinghaddress | Malatya | tr_TR |
dc.relation.publishinghouse | İnönü Üniversitesi | tr_TR |
dc.identifier.pages | 584;598 | |
dc.identifier.bookname | Geleceğin İnşasında İmam Hatip Okulları | tr_TR |
dc.published.type | Uluslararası Katılımlı | tr_TR |
University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY