Özet:
Türkiye’de son dönemde kurumsal dergiler önemli yer edinmeye başlamıştır. Küreselleşmeyle birlikte iletişim
teknolojilerinin gelişmesi, kurumsal kimliği ön plana çıkaran dergilerin önemini geleneksel medyaya oranla daha da
arttırmıştır. Basın İlan Kurumu'nun kurumsal yayın organı Basın Hayatı dergisi 1 Kasım 2010 tarihinde yayın hayatına
başlamıştır. İki ayda bir yayınlanan dergi, kurumsal haberlerin yanı sıra basın dünyasıyla ilgili haberlere yer vermiştir.
Basın İlan Kurumu’nun, Türk basın sektöründeki 57 yıllık rolünü Genel Müdür Mehmet Atalay ile yeniden
tanımlayan Basın Hayatı dergisi, kurumun yeni bir yapıya kavuşturulması için bir misyon üstlenmiştir. Türkiye
basınında önemli bir yere sahip olan Basın İlan Kurumu’nun kurumsal yayın organı olan Basın Hayatı dergisi içerik
analiziyle incelenmiştir. Bu gibi dergilerin sayesinde kurumların tanınırlığını artıracağı düşünülerek, sayılarının da
gün geçtikçe çoğaltılması gerektiği bilinmelidir.