Institutional Open Archives

İstanbul'da bulunan vakıf üniversitelerinin kullandıkları sloganların göstergebilimsel çözümlemeleri


Show simple item record

dc.contributor.author Bak, Gökhan
dc.contributor.author Öztunç, Mustafa
dc.contributor.author Altıntop, Mevlüt
dc.contributor.author Eşidir, Osman Vedüd
dc.date.accessioned 2019-06-24T07:13:27Z
dc.date.available 2019-06-24T07:13:27Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Bak, G., Öztunç, M., Altıntop, M. ve Eşidir, O. (2019). İstanbul'da bulunan vakıf üniversitelerinin kullandıkları sloganların göstergebilimsel çözümlemeleri. Social Mentality and Research Thinkers Journal, 5(15), 63-69. tr_TR
dc.identifier.issn 2630-631X
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/16616
dc.description.abstract Üniversiteler; çeşitli alanlarda yüksek düzeyde eğitim, öğretim veren, bilimsel bilginin üretilmesi için araştırmalar yapan kurumlardır. Devlet ve vakıf üniversiteleri olarak ülkemizde birçok üniversite bulunmaktadır. Bu üniversiteler çoğunlukla da İstanbul’da yer almaktadır. Öğrenci çekebilmek adına tanıtımlarını en iyi şekilde yapmak isteyen üniversiteler, görsel ve dilsel göstergelerle desteklenen sloganlar kullanmaktadırlar. İletişim amaçlı oluşturulan göstergeler, hedef kitle olan öğrencileri etkilemekte ve tercihlerine yön vermektedirler. Araştırmada İstanbul’da bulunan üç vakıf üniversitesinin kullandığı sloganların göstergebilimsel çözümlemesi yapılmıştır. Sloganların oluşturulmasında; görsel ve dilsel göstergelerin kullanıldığı, düzanlamlarından çok yananlamlardan faydalanıldığı, hedef kitle olan öğrencileri etkilemek üzere tasarlandığı görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract Universities; high-level education in various fields, providing information, scientific institutions are engaged in research toproduce information. There are many universities in our country as state and foundation universities. These universities are mostly located in Istanbul. Universities that want to make the best way to attract students are using slogans supported by visual and linguistic indicators. The indicators created for communication affect the target audience and direct their preferences. In the study, semiotic analysis of the slogans used by three foundation universities in Istanbul was conducted. In the creation of slogans; It is seen that visual and linguistic indicators are used and they are designed to influence students who are target groups. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc İletişim tr_TR
dc.subject.ddc Üniversite tr_TR
dc.subject.ddc Slogan tr_TR
dc.subject.ddc Göstergebilimsel analiz tr_TR
dc.title İstanbul'da bulunan vakıf üniversitelerinin kullandıkları sloganların göstergebilimsel çözümlemeleri tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.relation.journal Social Mentality and Research Thinkers Journal tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 15 tr_TR
dc.identifier.pages 63;69
dc.identifier.doi http://dx.doi.org/10.31576/smryj.191
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY