Kurumsal Açık Arşiv

Yazılı basın sloganlarının incelenmesi: Çorlu yerel basın örneği


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bak, Gökhan
dc.contributor.author Eşidir, Osman Vedüd
dc.date.accessioned 2019-05-31T10:44:36Z
dc.date.available 2019-05-31T10:44:36Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Bak, G. ve Eşidir, O. (2016). Yazılı basın sloganlarının incelenmesi: Çorlu yerel basın örneği. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(5), 8-13. tr_TR
dc.identifier.issn 2148-1415
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12201
dc.description.abstract Medya içeriklerini incelemek için içerik analizi ve göstergebilimsel analiz olmak üzere iki temel analiz vardır. Göstergebilimsel analiz görünenin dışında, daha derin inceleme gerektiren, yorumlamayla görünenin dışındakileri de ortaya koyan bir analizdir. Türkiye’de çoğu gazetenin sloganı ve logosu bulunmaktadır. Bunlar gazeteyle ilgili ilk bakışta bir anlam katmasa da, göstergebilimsel analiz neticesinde de ortaya çıktığı gibi, okurlara etki sağladığı bilinmektedir. Bu kapsamda Türkiye’de yerel basın içerisinde yer alan gazetelerden Tekirdağ ili Çorlu ilçesinde satılan, Basın İlan Kurumu resmi internet sitesi üzerinde belirtilen üç adet gazete incelemeye alınmıştır. Avrupa Yakası, Çorlu ve Devrim gazetelerinin slogan ve logoları göstergebilimsel çözümleme ile derinlemesine incelenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract There are two basic analyses named content analysis and semiotic analysis to research media contents. Semiotic analysis is an analysis that needs deep study except visible, displays the unapparent with comments. Most of the newspaper have logo and slogan in Turkey. Primarly these logos and slogans don’t mean related newspapers, they produce an effect on readers. as proceed from semiotic analysis. In this context, three newspapers are studied and researched which are selled in the city of Tekirdağ’s country Çorlu and selected from Press Advertisement Agency’s official website. The slogan and logo of the newspapers Avrupa Yakası, Çorlu and Devrim was deeply researched by semiotic analysis tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Slogan tr_TR
dc.subject.ddc Logo tr_TR
dc.subject.ddc Yazılı basın tr_TR
dc.subject.ddc Göstergebilimsel analiz tr_TR
dc.title Yazılı basın sloganlarının incelenmesi: Çorlu yerel basın örneği tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 5 tr_TR
dc.identifier.pages 8;13
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE