Institutional Open Archives

Medyanın olumsuz din algısına etkisi


Show simple item record

dc.contributor.author Güneş, Abdurrahman
dc.date.accessioned 2019-04-01T12:16:01Z
dc.date.available 2019-04-01T12:16:01Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Güneş, A. (2018). Medyanın olumsuz din algısına etkisi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 203-2016. tr_TR
dc.identifier.issn 1300-9702
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12186
dc.description.abstract İbn Haldun’un belirttiği gibi insanların bir arada yaşamaları toplumsal bir zorunluluktur. Bu realite iletişim ve haberleşme olgusunu daha da önemli bir hale getirmiştir. Esasında insanoğlunun hayat tarzını gün geçtikçe ileriye götürmesinin arka planında konuşma yeteneği ile birlikte iletişim kurma becerisinin yattığını söylemek mümkündür. Şüphesiz haberleşme alanında kitle iletişim araçları en başta yer almaktadır. Bu yüzden medya, bilgilendirmesi ve hatta yönlendirip harekete geçirmesi açısından günümüzde dördüncü kuvvet olarak nitelendirilmektedir. Öte yandan kitle iletişim araçlarının toplumsal algı oluşturmadaki bu önemli fonksiyonu dini alanda da kendini göstermektedir. Özellikle dini bilgileri yetersiz olan kesimler, basın ve yayın yolu ile yapılan propagandadan daha fazla etkilenmektedirler. İşte bu makalede, kitle iletişim araçlarının toplumun din algısını oluşturmada ne kadar etkili olduğu konusu örneklerle açıklanmaya çalışılmaktadır. tr_TR
dc.description.abstract As Ibn Haldun pointed out it is a societal necessity for people to co-exist. This reality makes communication and correspondence even more important. Fundamentally, it can be said that it is the ability of speech and communication that allows mankind to improve their lifestyle day by day. Without a doubt, mass media is the spearhead in the field of communications. It is for this reason that media is being described as the fourth power with its ability to inform as well as to steer and evoke. On the other hand, this important function of mass media in forming the social perception manifests itself in the field of religion as well. Especially those who are not well-informed about their religion are affected more by the propaganda which is made through mass media. This article tries to explain with examples how effective mass media is in forming the perception of religion of a society. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::DİL tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Kitle iletişim araçları tr_TR
dc.subject.ddc Din tr_TR
dc.subject.ddc Dindarlık tr_TR
dc.subject.ddc Din temsilcileri tr_TR
dc.subject.ddc Din algısı tr_TR
dc.subject.ddc Mass media tr_TR
dc.subject.ddc Religion tr_TR
dc.subject.ddc Piety tr_TR
dc.subject.ddc Repsentatives of religion tr_TR
dc.subject.ddc Perception of religion tr_TR
dc.title Medyanın olumsuz din algısına etkisi tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Tek Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 218672 tr_TR
dc.relation.journal Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 28 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 203;2016
dc.identifier.doi https://dx.doi.org/10.18069/firatsbed.387896
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY