Institutional Open Archives

Kartlı ödeme sistemlerinin finansal davranış ve tutum üzerindeki etkisi: Elazığ-Malatya ili AVM müşterileri örneği


Show simple item record

dc.contributor.author Denk, Zeynep
dc.contributor.author Demir, Özcan
dc.contributor.author Sezgin, Eray Ekin
dc.date.accessioned 2019-04-01T11:55:20Z
dc.date.available 2019-04-01T11:55:20Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Denk, Z., Demir, Ö. ve Sezgin, E. (2018). Kartlı ödeme sistemlerinin finansal davranış ve tutum üzerindeki etkisi: Elazığ-Malatya ili AVM müşterileri örneği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 187-202. tr_TR
dc.identifier.issn 1300-9702
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12185
dc.description.abstract Günümüzde insanların ihtiyaçları geçmişe nazaran oldukça farklılaşmış ve çeşitlilik kazanmıştır. Çeşitlenen bu ihtiyaçların giderilmesi amacıyla da birçok yenilik hayatımıza dahil olmuştur. Bu yeniliklerden biri ve belki de en yaygın olanı kartlı ödeme sistemleridir. Toplumun her kesimini ilgilendiren, dolayısıyla AVM müşterilerini de yakından ilgilendiren kartlı ödeme sitemlerinin finansal davranış ve tutum üzerinde ki etkisi önemli bir konu olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu kapsamda, çalışmanın temel amacı AVM müşterilerinin kullandıkları kredi kartlarının bireylerin finansal davranış ve tutum üzerindeki etkisini belirlemektir. Finansal davranış ve tutum düzeyleri, frekans yüzde dağılımlarıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Ki-kare testiyle demografik özellikler ile finansal davranış ve tutum vekartlı ödeme sistemleri arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda finansal tutum ile finansal davranış arasında ilişki olduğu ve AVM müşterilerinin kredi kartına olan tutum ve davranışları ile kredi kartı kullanım durumu arasında anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Today, people's needs are highly differentiated and diversified compared to the past. Many innovations have been incorporated into our lives in order to overcome these varied needs. One of these innovations and perhaps the most common is card payment systems. The effect of the card payment systems on financial attitudes and attitudes that interested in every segment of the society and that closely related to the shopping center customers is an important issue. In this context, the main purpose of the study is to determine the effect of the credit cards used by the shopping center customers on the financial behavior and attitude of the individuals. Financial behavior and attitude levels were tried to be determined by frequency percent distributions. The relationship between demographic characteristics and financial behavior and attitude and card payment systems was investigated by chi-square test. As a result of the analysis, it is determined that there is a relationship between financial attitude and financial behavior and that there is a meaningful relationship between the attitudes and behaviors of shopping center customers to their credit cards and the usage of credit cards. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Kartlı ödeme sistemleri tr_TR
dc.subject.ddc Finansal davranış tr_TR
dc.subject.ddc Finansal tutum tr_TR
dc.subject.ddc Card payment systems tr_TR
dc.subject.ddc Financial behavior tr_TR
dc.subject.ddc Financial attitude tr_TR
dc.title Kartlı ödeme sistemlerinin finansal davranış ve tutum üzerindeki etkisi: Elazığ-Malatya ili AVM müşterileri örneği tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 27638 tr_TR
dc.relation.journal Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 28 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 187;202
dc.identifier.doi https://dx.doi.org/10.18069/firatsbed.387874
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY