Kurumsal Açık Arşiv

Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaları ve bu teknolojileri öğrenme - öğretme sürecine entegrasyonları hakkındaki görüşleri


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Murat, Aysel
dc.contributor.author Erten, Hilmi
dc.date.accessioned 2019-03-29T07:55:32Z
dc.date.available 2019-03-29T07:55:32Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Murat, A. ve Erten, H. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaları ve bu teknolojileri öğrenme - öğretme sürecine entegrasyonları hakkındaki görüşleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 28(1), 61-71. tr_TR
dc.identifier.issn 1300-9702
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12176
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT) kullanım düzeyleri ve bu teknolojileri öğrenme öğretme sürecine entegrasyonları hakkındaki görüşlerini incelemektir. Bu amaçla birlikte, fen bilgisi öğretmen adaylarının BİT kullanım düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği ve bunun yanında BİT'in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu hakkındaki görüşleri de araştırılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. ve 4. sınıflarında öğrenimlerine devam eden 144 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri "Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanım Düzeyi Anketi" ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistikler ve bağımsız gruplar t Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerin analizinde içerik ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda, fen bilgisi öğretmen adaylarının BİT kullanım düzeyleri açısından kendilerini orta düzeyde yeterli gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adayları BİT’in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunun çok faydalı olduğunu, kendilerine zaman kazandırdığını, işlerini kolaylaştırdığını ve öğrencilerin derse olan ilgisini artıracağını belirtmişlerdir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the level of science teacher candidates' use of information and communication technologies (ICT) and their opinions on the integration of these technologies into the teaching-learning process. For this purpose, it was researched whether the ICT use levels of science teacher candidates differ significantly in terms of some demographic variables, as well as their opinions on the integration of ICT into the learning-teaching process. The participants of the research constitute 144 teacher candidates studying in the 3rd and 4th grades of Science Teacher Training Department of Fırat University Faculty of Education. The research data were collected using the "ICT Usage Survey" and the semistructured interview method. The obtained data were analyzed by using descriptive statistics and independent groups t Test. The interviews were recorded with a voice recorder. Content and descriptive analysis methods were used in the analysis of the interviews. The study results reveal that the science teacher cantidates considered themselves intermediate grade in terms of ICT usage levels. In addition, science teacher candidates have indicated that the integration of ICT into the learning-teaching process is so beneficial and it saves them time, facilitates their work, and increases the interest of students in the classroom. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Fen Bilgisi öğretmen adayları tr_TR
dc.subject.ddc Bilgi ve iletişim teknolojileri tr_TR
dc.subject.ddc BİT entegrasyonu tr_TR
dc.subject.ddc Science teacher candidates tr_TR
dc.subject.ddc information and communication technologies tr_TR
dc.subject.ddc ICT integration tr_TR
dc.title Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmaları ve bu teknolojileri öğrenme - öğretme sürecine entegrasyonları hakkındaki görüşleri tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 115803 tr_TR
dc.relation.journal Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 28 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 61;71
dc.identifier.doi https://dx.doi.org/10.18069/firatsbed.388068
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE