Institutional Open Archives

Yabancı dil hazırlık eğitimi alan öğrencilerin yabancı dile yönelik kaygı ve başarıları arasındaki ilişkiler


Show simple item record

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Temur, Mehmet
dc.date.accessioned 2018-12-12T07:41:21Z
dc.date.available 2018-12-12T07:41:21Z
dc.date.issued 2017-11-15
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Temur, M. (2017). Yabancı dil hazırlık eğitimi alan öğrencilerin yabancı dile yönelik kaygı ve başarıları arasındaki ilişkiler. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 2017(32), 905-912. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12152
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı İngilizce hazırlık eğitimi alan öğrencilerin yabancı dil ders kaygısına yönelik görüşlerinin değerlendirilmesidir. Araştırma tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmada Horwitz, Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilen ve geçerlik-güvenirlik çalışması Gürsu (2011) tarafından yapılan İngilizce Dersine Yönelik Kaygı ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada örneklem seçimi yoluna gidilmemiş, veri toplama araçlarının uygulandığı dönemde sınıflarında hazır bulunan bütün öğrenciler çalışmaya katılmışlardır. Araştırma sonucunda yabancı dil ders kaygısına yönelik görüşlerin cinsiyete göre ölçeğin yabancı dil ders kaygısı, dil dersinde konuşma kaygısı alt boyutları ve ölçeğin tamamı açısından kadın öğrenciler lehine istatistiksel olarak anlamlı düzeyde farklılaştığı belirlenmiştir. Yabancılarla Konuşma Kaygısı açısından ise yazma, okuma ve main course akademik başarı puanları ile düşük, anlamlı olmayan ilişkiler gözlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The main purpose of this study is to evaluate the students’ views, receiving foreign language preparation education, in terms of course anxiety. The study was conducted according to the descriptive survey modal. In the study, a Scale Bearing English Course anxiety developed by Horwitz ,Horwitz and Cope(1986) and its validity and reliability analysis tested and adapted by Gürsu (2011) was used. In this survey, the sample was not chosen, and data collection was gathered from all prep school participants present in their classes at the time of the research data collecting instruments were carried out. According to the statistical analysis of research’s findings, when foreign language course anxiety in class, and its sub-dimensions of speaking anxiety in foreign language class and its complete scale was put into consideration in terms of genders, a significant difference was identified in favor of women. Non-significant correlations were observed in students’ academic achievement score related to reading writing and main course elements in terms of Speaking with Foreigners Anxiety. Anxiety was again determined in this research that had important influence as variables on learning and teaching processes. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Hazırlık eğitimi tr_TR
dc.subject.ddc Kaygı tr_TR
dc.subject.ddc Yabancı dil ders kaygısı tr_TR
dc.subject.ddc İngilizce eğitimi tr_TR
dc.subject.ddc Prep education tr_TR
dc.subject.ddc Anxiety tr_TR
dc.subject.ddc Foreign language course anxiety tr_TR
dc.subject.ddc English language education tr_TR
dc.title Yabancı dil hazırlık eğitimi alan öğrencilerin yabancı dile yönelik kaygı ve başarıları arasındaki ilişkiler tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.contributor.YOKID 121335 tr_TR
dc.relation.journal Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 2017 tr_TR
dc.identifier.issue 32 tr_TR
dc.identifier.pages 905;912
dc.published.type Ulusal tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY