Kurumsal Açık Arşiv

Teknik eğitim fakültelerinin teknoloji fakültelerine dönüştürülmesi uygulamasının delphi tekniğine göre değerlendirilmesi


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Tanaş, Ramazan
dc.date.accessioned 2018-12-11T08:09:54Z
dc.date.available 2018-12-11T08:09:54Z
dc.date.issued 2015-05-15
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Tanaş, R. (2015). Teknik eğitim fakültelerinin teknoloji fakültelerine dönüştürülmesi uygulamasının delphi tekniğine göre değerlendirilmesi. Yükseköğretim Dergisi, 5(3), 133-146. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12151
dc.description.abstract Araştırmada teknik eğitim fakültelerinin teknoloji fakültesine dönüşltürülmesi uygulamasının Delphi tekniğine göre değerlendirilmesi planlanmıştır. Bu genel amaç doğrultusunda öğretim elemanlarının bu dönüştürme sonrasında, meslek liselerinin nasıl etkileneceği, mezunların istihdam edilebilirliği, öğretim elemanlarının boyutu, lisansüstü eğitim, Avrupa Birliği ülkeleri ile karşılaştırılabilirlik, fakülteyi tercih edecek öğrenci kitlesi, mezun olacakların nitelikleri gibi konulardaki görüşleri alınarak değerlendirilmiştir. Araştırmanın veri toplama süreci Delphi tekniği temelinde yürütülmüştür. Araştırmanın evreni Türkiye ölçeğindeki Teknik Eğitim ve Teknoloji fakültelerinde görev yapan öğretim üyeleridir. Örneklem ise araştırmanın yapıldığı dönemde öğrenci alımı yapmış ve eğitime başlamış yedi üniversitenin (Fırat, Marmara, Gazi, Afyon Kocatepe, Karabük, Süleyman Demirel ve Sakarya Üniversitesi) teknoloji fakültelerinde ve teknik eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinden oluşturulmuştur. Öğretim üyelerinin görüşeri doğrultusunda bu araştırmada ortaya çıkan bulgulara bakıldığında; bu dönüştürme sonrasında meslek liselerinin olumsuz etkileneceğini düşündükleri görülmekte ve meslek liselilerin alanlarında öğretmenlik yapma şanslarının azaldığı belirtilmektedir. Araştırma bulgularından bir diğeri öğretim üyelerinin teknoloji fakülteleri ile iş bulma konusunda daha iyimser bir durumun gelişip gelişmeyeceği konusunda kararsız kalmış olmalarıdır. tr_TR
dc.description.abstract In the study, it has been planned to investigate the transformation of technical education faculties into technology faculties by employing the method of Delphi. For this purpose, opinions of teaching staff regarding how vocational schools will be affected, employability of students after graduation, how teaching staff were affected, content, structure and functioning of the courses, applications of the courses, postgraduate education, comparability with the EU countries, students preferring these faculties and qualifications of those graduated from these schools were received and evaluated. The data collection process of the research was conducted on the basis of Delphi technique. The population of the study can be expressed as faculty members working in the Technical Education and Technology faculties in Turkey. The sample of the study consists of faculty members in technology faculties and technical education faculties of seven universities (F›rat, Marmara, Gazi, Afyon Kocatepe, Karabük, Süleyman Demirel and Sakarya Universities) which have started enrollments for these majors during the period of the research. In accordance with the opinions of the faculty members, considering the findings obtained in this study; it has been seen that they think vocational schools would be affected in a negative way, the chance of students graduated from these vocational schools to be a teacher in their fields were reduced. One another finding of the research is that faculty members are not very sure about whether the employment rate of those graduated from technology faculties is higher. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Delphi tekisi tr_TR
dc.subject.ddc Mesleki eğitim tr_TR
dc.subject.ddc Program değerlendirme tr_TR
dc.subject.ddc Teknik eğitim fakülteleri tr_TR
dc.subject.ddc Delphi method tr_TR
dc.subject.ddc Program evaluation tr_TR
dc.subject.ddc Technical education faculties tr_TR
dc.subject.ddc Vocational education tr_TR
dc.title Teknik eğitim fakültelerinin teknoloji fakültelerine dönüştürülmesi uygulamasının delphi tekniğine göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.contributor.YOKID 104712 tr_TR
dc.relation.journal Yükseköğretim Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.pages 133;146
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE