Institutional Open Archives

İlköğretim düzeyindeki seçmeli derslerin seçim kriterlerinin öğretmen ve okul yöneticisi görüşlerine göre değerlendirilmesi


Show simple item record

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Özüt, Aytaç
dc.date.accessioned 2018-12-10T11:31:36Z
dc.date.available 2018-12-10T11:31:36Z
dc.date.issued 2017-03-15
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Özüt, A. (2017). İlköğretim düzeyindeki seçmeli derslerin seçim kriterlerinin öğretmen ve okul yöneticisi görüşlerine göre değerlendirilmesi. The Journal Educational Reflections, 1(1), 51-65. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12150
dc.description.abstract Seçmeli dersler ortaokul seviyesinden başlayarak lisede ve üniversitede devam etmektedir. Bu derslerin özgürce seçimi ve verimli işlenmesi çok önemlidir. Uzman personel eksikliği, derslerin sürekli olarak değişmesi, araç-gereç sıkıntısı gibi nedenler seçmeli derslere yüklenen misyonun yerine getirilip getirilmediği gibi bir soruyu akla getirmektedir. Araştırma bu problem durumundan yola çıkılarak planlanmış, seçmeli derslere ilişkin bazı boyutlar öğretmen ve yönetici görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Araştırma tarama modeline göre Elazığ ve Bingöl il merkezleri ve bu iki ilin bazı ilçelerin okullarında görev yapan 230 öğretmen ve 15 okul yöneticisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Demirbaş (2008) tarafından geliştirilen “seçmeli derslerin seçim kriterlerinin belirlenmesi” anketi kullanılmıştır. Öğretmenlere ve yöneticilere göre okuldaki araç-gereç, mekân eksikliği seçmeli derslerin yürütülmesinde öncelikli sorundur. Öğretmenlerin okullarda seçmeli derslerin belirlenmesinde dikkate alınan faktörlere ilişkin görüşleri incelendiğinde; seçmeli derslerin belirlenmesinde birinci sırada “okulun imkânları” görüşü ağır basarken, yöneticilere göre bu “öğrenci istekleri” olarak belirtilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin çoğunun branşı dışında seçmeli derslere girdiği belirlenmiştir. Öğretmenlik mesleği alan gerektiren bir meslek olduğuna göre seçmeli dersleri verebilecek ilgili alanlara göre öğretmen istihdamının bir an önce yapılması gerekmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Elective lessons start with secondary schools and continue at high school and universities. It is very important that these courses are freely chosen and processed efficiently The reasons such as lack of specialist staff, constant change of classes, equipment problems, etc., suggest that the mission loaded in elective courses is fulfilled. The research was planned from the point of view of this problem and some dimensions related to elective courses were evaluated according to the opinions of teachers and administrators. The research was conducted on 230 teachers and 15 school administrators working in Elazığ and Bingöl provincial centers and some of the districts of these provinces according to the survey model. As the data collection tool in the research, "Determination of selection criteria of elective courses" questionnaire developed by Demirbaş (2008) was used. According to the teachers and administrators, there is a priority problem in the execution of elective lessons in the school. When teachers' opinions on the factors taken into consideration in the selection of elective courses in schools are examined; While the elective courses are determined in the first place, the "possibilities of the school" is dominant, according to the administrators, it is stated as "student wants". It has also been determined that most of the teachers entered elective courses outside the branch. Teacher occupation is a required profession, so it is necessary to employ teacher as soon as possible according to the related fields that can give elective courses tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Seçmeli dersler tr_TR
dc.subject.ddc İlköğretim tr_TR
dc.subject.ddc Seçmeli derslerin seçimi tr_TR
dc.subject.ddc 4+4+4 tr_TR
dc.subject.ddc Elective lessons tr_TR
dc.subject.ddc Pprimary school tr_TR
dc.subject.ddc Choice of elective lessons tr_TR
dc.subject.ddc 4+4+4 tr_TR
dc.title İlköğretim düzeyindeki seçmeli derslerin seçim kriterlerinin öğretmen ve okul yöneticisi görüşlerine göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.relation.journal The Journal Educational Reflections tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 51;65
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY