Bu araştırmanın amacı bilgi okuryazarlık öz-yeterliği, öğretmen mesleğine yönelik tutum ve üstbiliş düşünme becerileri arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırma Fırat Üniversitesi pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına kayıtlı 286 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, bilgi okuryazarlığı öz yeterlik, üstbiliş düşünme becerileri ve öğretmenlik mesleği tutum ölçekleri kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirliği belirlemek amacıyla hesaplanan Cronbach’s Alpha katsayıları sırasıyla .935, .874, .928 olarak bulunmuş olup araştırmada kullanılması uygun görülmüştür. Ölçekler arasındaki ilişki korelasyon analiziyle, yordama düzeyi ise çoklu regresyon analiziyle tespit edilmiştir. Sonuç olarak, bireylerin bilgi okuryazarlığı öz yeterliği ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ve üst biliş düşünme becerisi arasında yüksek ilişkiler olduğu görülmüştür. Bu bulgular araştırılan her üç değişkenin karşılıklı ilişkisi göz önüne alınarak eğitim-öğretim süreçlerinde birlikte işe koşulabileceğini göstermektedir.
The aim of this research is to determine the relationship between the information literacy self-efficacy, the attitude towards the teacher occupation and the skills of thinking about metacognitive. The research was carried out on 286 prospective teachers registered to Fırat University pedagogical formation education certificate program. Information literacy self-efficacy scale, attitude scale toward teacher profession and metacognition thinking skills scale were used to collect data in the study. The Cronbach's Alpha coefficients calculated to determine the reliability of the scales were found to be .935, .874, .928, respectively, and it was seen appropriate to use it in the research. The relationship between the scales was analyzed by correlation test and the level of the prediction was determined by multiple regression analysis. As a result, it has been found that individuals have high relationships between information literacy self-efficacy and attitude towards teaching profession and cognitive thinking skills. These findings show that all three variables studied can be used together in the educational process, taking into account the mutual relationship