dc.contributor.author | Dikmen, Melih | |
dc.contributor.author | Tuncer, Murat | |
dc.contributor.author | Şimşek, Manolya | |
dc.date.accessioned | 2018-11-23T11:31:00Z | |
dc.date.available | 2018-11-23T11:31:00Z | |
dc.date.issued | 2018-06-15 | |
dc.identifier.citation | Dikmen, M., Tuncer, M. ve Şimşek, M. (2018). Öğrenme stilleri ile öğrenmeye yönelik tutum arasındaki ilişki. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 388-400. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11508/12143 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı baskın öğrenme stili ile öğrenmeye yönelik tutum arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma Fırat Üniversitesinde öğrenim gören 164 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, Kolb tarafından geliştirilen Kolb Öğrenme Stili Envanteri ile Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğrencilerin en fazla Özümseyen, sonra sırasıyla Ayrıştıran, Yerleştiren ve Değiştiren öğrenme stillerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre baskın öğrenme stilleri arasında anlamlı düzeyde görüş farklılığı tespit edilirken öğrenmeye yönelik tutumun sadece beklenti alt boyutunda kadınların lehine anlamlı düzeyde görüş farklılığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenmeye yönelik tutumun yaş ve öğrenim görülen fakülte değişkenine göre anlamlı düzeyde görüş farklılığı olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, değiştiren öğrenme stiline sahip bireylerin öğrenmeye yönelik tutumlarının diğer öğrenme stiline sahip olan bireylerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. | tr_TR |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the relationship between the dominant learning and attitudes towards learning. The research was carried out on 164 students at Fırat University. Kolb Learning Style Inventory by Kolb and and Learning Attitude Scale were used as data collection tools. When the research findings were examined, it was determined that the students had the most assimilating, then segregating, placing and modifying learning styles respectively. When there was a significant difference in opinion among the dominant learning styles according to the gender variable, only the expectation sub-dimension of the attitude towards learning was found to be significantly different in favor of the women. In addition, the attitude towards learning was determined to be significantly different according to age and education faculty variables. As a result, it has been determined that the attitudes towards learning of individuals with a changing learning style are higher than those with other learning styles. | tr_TR |
dc.language.iso | Türkçe | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER | tr_TR |
dc.subject.ddc | Öğrenme stilleri | tr_TR |
dc.subject.ddc | Öğrenmeye yönelik tutum | tr_TR |
dc.subject.ddc | İlişkisel analiz | tr_TR |
dc.subject.ddc | Learning styles | tr_TR |
dc.subject.ddc | Attitudes towards learning | tr_TR |
dc.subject.ddc | Relational analysis | tr_TR |
dc.title | Öğrenme stilleri ile öğrenmeye yönelik tutum arasındaki ilişki | tr_TR |
dc.type | Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 247313 | tr_TR |
dc.contributor.YOKID | 60075 | tr_TR |
dc.relation.journal | Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi | tr_TR |
dc.identifier.volume | 11 | tr_TR |
dc.identifier.issue | 57 | tr_TR |
dc.identifier.pages | 388;400 | |
dc.published.type | Ulusal | tr_TR |
University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY