Institutional Open Archives

Öğrenme stilleri ile öğrenmeye yönelik tutum arasındaki ilişki


Show simple item record

dc.contributor.author Dikmen, Melih
dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Şimşek, Manolya
dc.date.accessioned 2018-11-23T11:31:00Z
dc.date.available 2018-11-23T11:31:00Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.citation Dikmen, M., Tuncer, M. ve Şimşek, M. (2018). Öğrenme stilleri ile öğrenmeye yönelik tutum arasındaki ilişki. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(57), 388-400. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12143
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı baskın öğrenme stili ile öğrenmeye yönelik tutum arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma Fırat Üniversitesinde öğrenim gören 164 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak, Kolb tarafından geliştirilen Kolb Öğrenme Stili Envanteri ile Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları incelendiğinde, öğrencilerin en fazla Özümseyen, sonra sırasıyla Ayrıştıran, Yerleştiren ve Değiştiren öğrenme stillerine sahip oldukları tespit edilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre baskın öğrenme stilleri arasında anlamlı düzeyde görüş farklılığı tespit edilirken öğrenmeye yönelik tutumun sadece beklenti alt boyutunda kadınların lehine anlamlı düzeyde görüş farklılığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenmeye yönelik tutumun yaş ve öğrenim görülen fakülte değişkenine göre anlamlı düzeyde görüş farklılığı olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, değiştiren öğrenme stiline sahip bireylerin öğrenmeye yönelik tutumlarının diğer öğrenme stiline sahip olan bireylerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the relationship between the dominant learning and attitudes towards learning. The research was carried out on 164 students at Fırat University. Kolb Learning Style Inventory by Kolb and and Learning Attitude Scale were used as data collection tools. When the research findings were examined, it was determined that the students had the most assimilating, then segregating, placing and modifying learning styles respectively. When there was a significant difference in opinion among the dominant learning styles according to the gender variable, only the expectation sub-dimension of the attitude towards learning was found to be significantly different in favor of the women. In addition, the attitude towards learning was determined to be significantly different according to age and education faculty variables. As a result, it has been determined that the attitudes towards learning of individuals with a changing learning style are higher than those with other learning styles. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Öğrenme stilleri tr_TR
dc.subject.ddc Öğrenmeye yönelik tutum tr_TR
dc.subject.ddc İlişkisel analiz tr_TR
dc.subject.ddc Learning styles tr_TR
dc.subject.ddc Attitudes towards learning tr_TR
dc.subject.ddc Relational analysis tr_TR
dc.title Öğrenme stilleri ile öğrenmeye yönelik tutum arasındaki ilişki tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 247313 tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 57 tr_TR
dc.identifier.pages 388;400
dc.published.type Ulusal tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

University of Fırat
23119
Elazığ-Merkez
TURKEY