Bu çalışmada lise öğrencilerinin gelecek
beklentilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
amaçlanmıştır. Erzincan iline bağlı bir ilçede
öğrenim görmekte olan lise öğrencilerinin
örneklem olarak seçildiği bu çalışmada veri
toplama aracı olarak ergen gelecek beklentileri
ölçeği kullanılmıştır. Bağımlı değişkenin çeşitli
bağımsız değişkenler açısından karşılaştırılarak
bulguların değerlendirilmesi sonucunda cinsiyete
göre “din ve toplum” ve “sağlık ve yaşam” alt
boyutlarında anlamlı düzeyde görüş farkı
belirlenmiştir. Öğrenim görülen lise açısından ise
ölçeğin yalnızca “din ve toplum” alt boyutunda
anlamlı düzeyde görüş farkı belirlenmiştir.
Korelasyon analizi sonucunda Ergen Gelecek
Beklentileri ölçeği açısından en yüksek
korelasyonun “İş ve Eğitim” alt boyutu arasında
olduğu gözlenmiştir. Bunun yanında ölçeğin geneli
ile öğrencilerin başarı ortalamaları arasında anlamlı
düzeyde bir korelasyon saptanamamıştır. Gelecek
beklentilerin hem etkileyen hem de etkilenen
psikolojik bir değişkendir. İşgücü planlamalarında
bu psikolojik özelliğini dikkate alınabileceği
düşünülmektedir.
In this study, it is aimed to investigate the future expectations of high school students according to some variables. In this study, high school students who were studying in a district of Erzincan province were selected as the sample and the adult expectancy scale was used as data collection tool. As a result of the evaluation of the findings by comparing the dependent variable with various independent variables, a significant difference in opinion was found in the "religion and society" and "health and life" sub-dimensions according to sex.From the perspective of the high school where education is conducted, only the "religious and community" sub-dimension has a significant difference in opinion. As a result of the correlation analysis, it was observed that the highest correlation is between the "Work and Education" subscale in terms of Adolescent Future Expectancy scale. However, there was no significant correlation between general of the scale and the achievement averages of the students. Future expectations are both psychological and influential variable. It is thought that this psychological characteristic can be taken into consideration in labor planning.