Kurumsal Açık Arşiv

Sınıf öğretmenliği üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarı durumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Yılmaz, Ömer
dc.date.accessioned 2018-11-23T06:51:26Z
dc.date.available 2018-11-23T06:51:26Z
dc.date.issued 2018-05-15
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Yılmaz, Ö. (2018). Sınıf öğretmenliği üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarı durumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 481-493. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12138
dc.description.abstract Bu araştırmanın genel amacı sınıf öğretmenliği üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarı durumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın Evrenini Fırat Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında toplanan veriler kümeleme, kay-kare, korelasyon ve regresyon analizine göre çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre arkadaşlık ilişkileri ile akademik başarı arasında anlamlı düzeyde ilişki vardır. Sınıf öğretmenliği öğrencilerin başarı ortalamalarını en çok yordayan derslerin sırasıyla sosyoloji, sanat eğitimi ve yazılı anlatım dersleri olduğu belirlenmiştir. Araştırma katılımcılarının üçüncü sınıf öğrencileri olması mesleki kimliğe bürünme anlamında bilinçli bir ders dağılımının yapılmamış olabileceği endişesini beraberinde getirmiştir. Bu yönüyle meslek derslerinin daha erken dönemlerde verilmeye başlanması önerilebilir. tr_TR
dc.description.abstract The main aim of this study is to assess the academic achievement statuses of third grade students according to various variables. The study has been conducted using the relational screening model. The universe of the research is formed by the students of teacher education for primary school programme at Fırat University. The collected data are analyzed according to clustering, log-square, correlation and regression analysis. According to the findings of the research, there is a significant link between friendship relations and academic achievement. It has been determined that the courses having the greatest effect upon the achievement averages of students of the programme in question are sociology, art education and written expression courses, respectively. The fact that participants consist of third-year students has led to concerns that a deliberative distribution of courses may not have been achieved in terms of assuming a professional identity. It is therefore suggested that vocational courses may be offered beginning from earlier grades. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Arkadaşlık ilişkileri tr_TR
dc.subject.ddc Akademik başarı tr_TR
dc.subject.ddc Beklenti tr_TR
dc.subject.ddc Yeterlik algısı tr_TR
dc.subject.ddc Sınıf öğretmenliği tr_TR
dc.title Sınıf öğretmenliği üçüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarı durumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.relation.journal İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 7 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 481;493
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE