Kurumsal Açık Arşiv

Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık öz-yeterlikleri ve mesleğe yönelik tutumları


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Dikmen, Melih
dc.date.accessioned 2018-11-21T12:18:45Z
dc.date.available 2018-11-21T12:18:45Z
dc.date.issued 2018-06-15
dc.identifier.citation Tuncer, M. ve Dikmen, M. (2018). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık öz-yeterlikleri ve mesleğe yönelik tutumları. Akademik Bakış Dergisi, 66(1), 310-325. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12135
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon eğitimine kayıtlı öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ile bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline dayalı olarak yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini pedagojik formasyon eğitimine kayıtlı olan öğrenciler oluşmaktadır. Örneklemini ise Fırat Üniversitesinde pedagojik formasyon eğitimine dahil olan ve seçkisiz örnekleme (random) yöntemiyle alınan 241 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Tuncer tarafından Türkçeye uyarlanan Bilgi Okuryazarlığı Öz Yeterlik Ölçeği ve Çetin tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde, bireylerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca bireylerin bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasında zayıf düzeyde ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Tespit edilen ilişkinin niteliğini daha iyi anlamak amacıyla yapılan regresyon analizi sonucunda, bilgi okuryazarlığı öz-yeterliğinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutum puanlarına ait toplam varyansın yaklaşık %4’ünü açıkladığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to examine the relationship between the attitudes of students enrolled in pedagogical formation training to the teaching profession and information literacy self-efficacy. The research was conducted based on the relational screening model. The research's universe consists of students enrolled in pedagogical formation training. The sample of the study consisted of 241 students who took pedagogical formation training at Fırat University and were randomly selected. The Information Literacy Self-Efficacy Scale adapted to Turkish by Tuncerand the Attitude Scale towards Teaching Profession developed by Çetin were used as the data collection tool in the study. When the findings of the study were examined, it was seen that individuals' attitudes towards information literacy self-efficacy and teaching profession were high. It has also been found that individuals have a weak correlation between information literacy self-efficacy and attitudes towards the teaching profession. As a result of the regression analysis conducted to better understand the qualification of the relationship identified, it was found that the information literacy self-sufficiency explained about 4% of the total variance of attitude scores for the teaching profession. As a result of the regression analysis conducted to better understand the qualification of the relationship identified, it was found that the information literacy self-efficacy explained about 4% of the total variance of attitude scores intended for the teaching profession. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc Bilgi okuryazarlık öz-yeterliği tr_TR
dc.subject.ddc Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum tr_TR
dc.subject.ddc Tarama modeli tr_TR
dc.subject.ddc Öğretmen adayları tr_TR
dc.subject.ddc Information literacy self-efficacy tr_TR
dc.subject.ddc Attitude towards teaching profession tr_TR
dc.subject.ddc Screening model tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık öz-yeterlikleri ve mesleğe yönelik tutumları tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.contributor.YOKID 247313 tr_TR
dc.relation.journal Akademik Bakış Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 66 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.pages 310;325
dc.published.type Ulusal tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE