Kurumsal Açık Arşiv

PISA 2015’e katılan öğrencilerin PISA’ya ilişkin görüşleri


Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şimşek, Manolya
dc.contributor.author Tuncer, Murat
dc.contributor.author Dikmen, Melih
dc.date.accessioned 2018-11-12T06:51:07Z
dc.date.available 2018-11-12T06:51:07Z
dc.date.issued 2018-07-15
dc.identifier.citation Şimşek, M., Tuncer, M. ve Dikmen, M. (2018). PISA 2015’e katılan öğrencilerin PISA’ya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(58), 559-569. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11508/12128
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Teşkilatı (Organization for Economic Co-Operation and Development-OECD) tarafından finanse edilen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı – PISA 2015 sınavına giren öğrencilerin sınava ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemi benimsenerek yapılan bu araştırmada, veri toplamak amacıyla, odak grup görüşmesi tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma grubunu, Diyarbakır’da bir meslek lisesinde öğrenim gören altı kadın öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların daha önce bilgisayar tabanlı bir sınav deneyimi bulunmamaktadır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler PISA’ya hazırlık sürecinde, sınav içeriği, uygulama ve sınav soru türleri hakkında bir haftalık düzenli bir çalışma ile bilgilendirilmişler ve akıllı tahtada benzer soru tiplerini çözerek sınava hazırlanmışlardır. Öğrencilerin bu süreyi, sınavı tanımak ve hazırlanmak için yeterli buldukları görülmüştür. Öğrencilerin paragraf sorularını uzun buldukları, okuma becerilerindeki ve matematik sorularını anlamada sınav süresini yetersiz buldukları belirtilmiştir. Bununla birlikte, özellikle açık uçlu soruların cevaplarını yazmada süreyi yetersiz buldukları görülmüştür. PISA 2015 matematik okuryazarlığı soruları, okul konuları ile alakasız bulunmuş ve mantık sorularından oluştuğu ifade edilmiştir. PISA 2015 sınav soru türleri ile okul sınavlarında karşılaştıkları soru türlerinin karşılaştırılmasında; bazı soru türlerinin aynı olduğu (test, açık uçlu) ancak bazı soru türleri ile daha önce karşılaşmadıkları ifade edilmiştir. Öğrencilerin uluslararası bir sınav olduğu için PISA’yı okul sınavlarından daha fazla önemsedikleri ancak bireysel başarılarını etkileyecek üniversite sınavları kadar önemsemedikleri görülmüştür. tr_TR
dc.language.iso Türkçe tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Fırat Üniversitesi Kütüphanesi::SOSYAL BİLİMLER tr_TR
dc.subject.ddc PISA 2015 tr_TR
dc.subject.ddc Odak grup görüşmesi tr_TR
dc.subject.ddc Öğrenci görüşleri tr_TR
dc.title PISA 2015’e katılan öğrencilerin PISA’ya ilişkin görüşleri tr_TR
dc.type Makale - Bilimsel Dergi Makalesi - Çok Yazarlı tr_TR
dc.contributor.YOKID 60075 tr_TR
dc.contributor.YOKID 247313 tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.identifier.volume 11 tr_TR
dc.identifier.issue 58 tr_TR
dc.identifier.pages 559;569
dc.published.type Uluslararası tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Fırat Üniversitesi Rektörlüğü
23119
Elazığ-Merkez
TÜRKİYE